torsdag 9 oktober 2008

Älgjakt

Jaha så var det andra veckan i okt. igen. Man vet vad som väntar. Morgonstress med iordningsställande av mackor, korv o kaffe en jävla massa förväntningar, o inte glömma patronerna. I år kommer nog den där jätteälgen att visa sig. Den tanken slår en förresten varje år och visst blir det resultat, men den där rigtiga jätten, den som får jaktkamraterna att sitta där med lite lystna ögon + en smula avundsjuka, just den vill man skall dyka upp.
Men jag dras lite av tanken att får jag honom i kikaren vet jag inte om jag trycker av.
Just för att den har lyckats undkomma alla år, lyckats lura hundarna och låtit dessa springa efter de panikslagna ungtjurarna han brukar ha i sitt hov. Då står han där still och bara tittar rakt fram, väntande men ändå på helspänn. När hundarna drar förbi i jakten på ungtjurarna, då efteråt, lunkar han iväg åt ett annat håll, sniffande efter människolukten.
Han är listig den gamle.
Och det är just det jag menar, om han nu skulle visa sig är det förmodligen ren otur, med all den lukten och ljuden skogen är fylld av.
Som sagt, vi får se. Men spännande är det i alla fall, även om jag kommer hem med lika många patroner som jag hade med mig.
Fortsättning följer. Hepp

2 kommentarer:

Frk Fleggman sa...

Det var fint skrivet gubben. Det blir bättre och bättre, och då menar jag inte bara dina skriverier. Puss.

Anonym sa...

Se till att söta frun får lite älgfille bara, så hon blir glad och nöjd!// Fru Grill